Hoe je van chocolade een blog maakt

Hoe je van chocolade een blog maakt

Je wilt jezelf laten zien als ondernemer. Behalve offline doe je dat online door met je doelgroep te communiceren. Veel ondernemers publiceren blogs op hun website. Blogs die ze zelf schrijven of die een tekstschrijver voor ze heeft getikt. Dat doen ze elke week, eens in de twee weken of wanneer ze de tijd rijp vinden. Soms is het even zoeken naar een invalshoek voor een nieuw verhaal. Eén van de leukste kanten van mijn werk als tekstschrijver vind ik het bedenken van originele invalshoeken. Wat kun je bijvoorbeeld met een blog over chocolade?

Een marketingbureau waarvoor ik schrijf vroeg me begin deze maand een nieuwjaarsblog te schrijven voor één van zijn klanten. De marketing manager hielp me alvast op weg met een onderwerp. In de feestmaand december had dit bedrijf chocolade rondgebracht bij klanten, om hen voor de samenwerking te bedanken.

Natuurlijk is het hartstikke attent van dit bedrijf dat medewerkers chocolade hebben uitgedeeld. Maar leest de scrollende internetbezoeker een blog over dit onderwerp helemaal uit? Die kans is klein. Tel daar bij op dat de klanten die de blog lezen, al lang van de attentie op de hoogte zijn en inmiddels hebben verorberd.

Chocolade dus, als presentje. Lekker, maar wat voor chocolade dan? Aha, mini-picasso’s. Weer eens wat anders dan een Tony Chocolonely. Met doorvragen kom je een heel eind. Soms reageren bedrijven verbaasd op mijn doorvraaglijstje. Maar de vragen waarbij ik echt doorvraag, helpen me het verhaal rond te maken.

Achterliggende boodschap van dit bedrijf luidde dat in 2020 veel moest worden geschakeld op de werkvloer als het gaat om mobiele communicatie. Dit bedrijf hielp de klanten hiermee. De ondernemer die ik interviewde was dankbaar voor het vertrouwen dat bedrijven vanaf de eerste lock down in het bedrijf hadden getoond.

Daar kun je iets mee bij het schrijven van een blog. De chocolade is een leuke bijkomstigheid die het verhaal compleet maakt.

Wil jij ook een verhaal met je klanten delen en weet je niet goed waar te beginnen? Samen vinden we een originele invalshoek.

Reactie schrijven

Commentaren: 0