Schakel Clien in

Als verlengstuk van jullie communicatie-afdeling

Je zoekt een (tijdelijk) verlengstuk van je communicatieafdeling dat jullie werk uit handen neemt en weinig uitleg nodig heeft.


Kunnen jullie wel een frisse blik op communicatie gebruiken en krijg je graag advies over de aanpak? Groeit het schrijfwerk jullie boven het hoofd? Maar niet zodanig dat je overweegt een extra specialist in dienst te nemen? Samen kijken we waar jullie op dit moment het meest behoefte aan hebben en waar Clien kan ondersteunen. Jullie willen bijvoorbeeld medewerkers intern informeren, klanten wekelijks over een toepassing van één van je producten vertellen of medewerkers laten interviewen en zo meer gezicht geven aan de organisatie. Clien kan ook op de werkvloer tussen andere collega’s meedraaien, graag zelfs! Het voordeel van een langdurige samenwerking is dat Clien getuige is van wat jouw bedrijf uniek maakt en dat ook in de teksten naar voren laat komen. Jullie kunnen op Clien terugvallen wanneer je herhaaldelijk een aantal uur hulp nodig hebt op het gebied van content en graag met elkaar om de tafel van gedachten wisselt. We weten precies wat we aan elkaar hebben en samen komen we tot de best passende vorm van samenwerken. 

Als ghost writer voor jouw bedrijf of organisatie

Je runt een bedrijf en wilt op terugkerende momenten communiceren met je (potentiële) klanten. 


Je runt je eigen bedrijf en doet waar je goed in bent: klanten ondersteunen met een dienst of product. Ooit heb je besloten je passie te volgen en daar ben je nog elke dag blij om: je staat voor je bedrijf en bent trots op wat je te bieden hebt. Ben je iemand van heel veel woorden maar vind je het lastig die in een goedlopend stuk op papier te zetten? Probeer het eens, want niemand kent het verhaal achter je bedrijf zo goed als jijzelf. Ben je klaar, stuur het dan naar Clien en zij past het verhaal waar nodig aan.

Denk je juist dat er helemaal niet veel over jouw bedrijf te vertellen valt? Aan de hand van een vraaggesprek haalt Clien de parels naar boven die jouw product of dienst onderscheiden van de concurrent. Wekelijks ervaart Clien dat juist de gesprekken met interviewkandidaten die denken weinig te kunnen vertellen, tot de mooiste verhalen leiden. Die verhalen verpakt Clien in blogs die je iedere week onder je klanten kunt verspreiden. Aan een paar woorden heeft ze vaak al genoeg. Samen zorgen we dat jullie op de radar blijven van het publiek. 

Als je een specialist op het gebied van content nodig hebt

Je werkt bij een marketingbureau, uitgeverij of mediabedrijf en in de ondersteuning van je klanten heb je een content specialist nodig. 


Jouw bedrijf zet net als Clien Communicatie andere bedrijven in het licht. Je klanten kloppen bij jou aan omdat jij hen helpt met het delen van kennis en binding met de doelgroep. Je klanten willen laten zien dat ze een autoriteit zijn in hun vakgebied en daarvoor hebben ze media-aandacht nodig. Samen werken jullie aan mediacampagnes die het bedrijf van je klant moeten doen groeien. Op de radar blijven tijdens het beslissingsproces van de doelgroep is belangrijk voor je klanten. Het bureau waarvoor je werkt schakelt bij deze projecten specialisten in. Dat kan zijn op het gebied van SEO, SEA, UX-design of content. Wanneer het om die laatste gaat, laat je Clien Communicatie jouw klanten ondersteunen. Clien maakt net als de andere specialisten kennis met jouw klant en neemt als het nodig is een interview af. Op basis daarvan schrijft ze nieuwe websiteteksten of een serie blogs ter ondersteuning van een campagne. Samen zorgen we voor tevreden klanten die zich op hun eigen dienstverlening kunnen blijven richten.