Scoolcompany

Jongeren verantwoorde keuzes laten maken in hun voedingspatroon. Dat is nog niet zo eenvoudig, weten ook cateraars op middelbare scholen. Daarnaast beschikken jongeren over een uitgebreid aanbod in lunches en tussendeurtjes buiten de deuren van de school. Met die wetenschap vroeg Scoolcompany aan Clien Communicatie de teksten voor haar website en een mailing aan middelbare scholen te schrijven.

Scoolcompany verzorgt de catering voor steeds meer scholen aan Nederland en had een specifieke vraag: Kun je teksten schrijven waaruit blijkt dat we middelbare scholen willen ondersteunen in het aanbod van gezonde voeding? De overtuiging dat jongeren zelf keuzes maken en dat een versnapering zo nu en dan moet kunnen, was tussen de regels door te lezen. Zonder hen iets op te leggen, daagt Scoolcompany met haar voedingsaanbod jongeren uit gezonde keuzes te maken in hun voedingspatroon. 

Eigenaar Rene Bos wil hier nog over kwijt: "We hebben Carline benaderd om o.a. de teksten op onze website te herschrijven, zodat deze nog beter passen bij onze doelgroep. Wij zijn erg tevreden over het eindresultaat: doeltreffende teksten die precies onze filosofie verwoorden, zonder  ‘poespas. Na één briefing is zij direct en doeltreffend aan de slag gegaan. Carline verstaat haar vak!’’